Shinのアカペラトーーク

アカペラ好きの、アカペラを求めて、アカペラを楽しんでいくブログです笑 サウンドがきれい、そして感動する曲から、かっこよかったり笑顔になれる曲などを紹介していけたらと思っています。アカペラLOVEになりましょう!

【Pentatonix】I need your love


Pentatonix I Need Your Love The Sing Off USA 2013 The Finale

 

○Ellie Gouldingが歌うCalvin Harrisの曲をカバー○

 この"I Need Your Love"は2013年にリリースされています。イギリスのシングルチャートで4位を獲得するなど有名になった曲。イギリスの他にもベルギーやアメリカ、オーストラリアとか他の国でもトップ10入などした曲です。

 

 今回の動画はofficialのやつではないです。officialの動画も好きなんですが、今回はライブバージョンを選びました。というのも、ステージ上でこんなにもきれいに歌い上げる彼らが好きだから笑 観客の反応や審査員の反応、彼らのステージでの編集なのかけない生歌でのハーモニー、観客達との一体感とかを見ていただけたらと思って(^^)

 

では、この続きは歌詞とかを笑

 

 

Lyrics

 

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you tonight
I need your love (oh, I need your...)

I take a deep breath every time I pass your door
I know you're there but I can't see you anymore
And that's the reason you're in the dark
I've been a stranger ever since we fell apart

And I feel so helpless here
Watch my eyes are filled with fear

Tell me do you feel the same?
Hold me in your arms again

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you tonight
I need your love (I need your...)

Am I dreaming, will I ever find you now?
I walk in circles but I'll never figure out
What I mean to you, do I belong?
I try to fight this but I know I'm not that strong

Tell me do you feel the same?
Hold me in your arms again

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you tonight

All the years, all the times
You have never been to blame
And now my eyes are open
And now my heart is closing
And all the tears, all the lies, all the waste
I've been trying to make a change
And now my eyes are open

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you tonight

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right (you make it right)
I feel so high (I feel so high), I come alive (I come alive)
I need to be free with you tonight

I need your love, I need your time
When everything's wrong you make it right
I feel so high, I come alive
I need to be free with you tonight
I need your love.

 

 

結構な回数、私はこのビデオを見ている気がします。特にSing Offという番組も好きだったので笑 各グループに対する審査員の辛口コメントとかおもしろいなぁと見てました。その中でもPentatonixの反応は別格って感じがしてました。

 

歌詞の意味からしても…「あなたが必要!」ってのを何回も歌ってるし、相手に対する愛や恋心をたっぷり歌ってます。ド直球の恋愛ソングって感じで笑 ほんとに相手がすきなんだな〜と感じてしまう曲をPentatonixは絶妙にアレンジしてます(^^)

 

ミッチーの高音のソロから始まり、スコットたちのハーモニーに受け継いでいくところとか。アヴィーの安定するベースであるとか。聞いてて安心しますね笑 ケビンの観客を盛り上げるビートボックスとか楽しい笑 最後のアヴィーのソロは…男らしく、憧れる声って感じです笑

 

Officialのビデオではもっとポップな感じに仕上がってますし、この曲のアレンジはみんなが乗りやすいなと思いました。

 

まぁいつもどおりYouTubeサーフィンをしていたら、また見つけちゃったのが、I Need Your Loveの楽譜(^^) 今回のアレンジはかなり上出来っと思ったので、貼り付けます笑

 


I Need Your Love - Pentatonix - Full arrangement with lyrics

 

メロディーもハーモニーもうまく書き起こされてるなという感覚になったので、ぜひこの楽譜から歌ってみては?笑

カラオケにもI Need Your LoveのPentatonixバージョンとかあったと思うのでそこで練習もOKそうですよね笑

 

ぜひ、このハーモニーも高音質で聞いてみてください笑 多分ビビビってくると思う笑